هنوز گرمای تنور معرفی GTX1080 و GTX1070 کم نشده است که یک ویدئو در کنار اطلاعات خارق العاده از کارت گرافیک GTX1080 در بازی مشهور (Doom) به دست آمده است.با ما همراه باشید تا یکی از برترین به یاد ماندنی ترین کلیپ های دنیای سخت افزار را مشاده نمائید!
همانطور که می دانید،AMD در ماه های اخیر با معرفی یک API جدید با نام Vulkan،درهای جدید بر روی پردازش های گرافیکی گشود.این کمپانی پس از نادیده گرفتن Mantle دست از کار نکشیده و کار بر روی کتابخانه های قدرتمند را تا به وجود آمدن Vulkan ادامه داد.پس از آن انویدیا نیز اینبار پشتیبانی از این API را در لیتوگرافی های اخیر خود،مانند مکسول قرار داد.در زمان معرفی کارت گرافیک های مذبور،آقای جن سون هوانگ سخن خاصی از این API به میان نیاورد اما همگان مطمئن بودند که Vulkan در دل پاسکال نیز جای خواهد گرفت.در ویدئویی که برای شما عزیزان آماده کرده ایم،شاهد اجرای بازی Doom به همراه API جدید یعنی Vulkan هستیم. Vulkan نه فقط به دست AMD،بلکه با مشارکت انجمن Khronos تولید شد که شاید یکی از دلایل پیروزی آن نیز همین مورد باشید.برجستگی اصلی Vulkan در استفاده صحیح از سخت افزار (GPU) است.مد نظر قرار دادن سر ریز های پردازشی و کنترل Overhead از جمله ویژگی های این API است که توسعه دهندگان و تولید کنندگان بازی به شدت نیازمند آن هستند. در دقایق اولیه بازی،نرخ فریم بر روی 60 فریم در ثانیه است.اما پس از گذر از محدودیت تنظیم نرخ فریم،به طور بسیار سریع،نرخ فریم بر روی 150 فریم در ثانیه افزایش یافت.کمی بعد اما شاهد افت نرخ فریم به 120 فریم در ثانیه بودیم که دلیل آن مشخص است.پس از بارگذاری کامل متریال و تکسچرها،به طور عمومی حجم حافظه اختصاصی به میزان بسیار زیادی پر شده و کنترلر حافظه کارت گرافیک اطلاعات تقاضا کرده را ساماندهی می کند.به همین علت است که گاها در ابتدای بازی ها،شاهد نرخ فریم بیشتر هستیم اما کمی بعد نرخ فریم با مقداری کاهش مواجه می گردد.بازی Doom در جمعه بعد و به همراه پشتیبانی از Vulkan روانه بازار خواهد شد. id Software مدعی آن شده است که API Vulkan به همراه کارت گرافیک GTX1080،پتانسیل لازم برای ارائه نرخ 200 فریم را نیز دارا هستند.
برای مشاهده کلیک کنید