همانطور که احتمالاً می دانید مایکروسافت سرگرم تدارک قابلیت جدید موسوم به "Game Mode" برای ویندوز 10 است و همانطور که از نام آن بر می آید در خدمت گیمرها خواهد بود. بررسی ها از نسخه های اولیه قابلیت مزبور حاکی از تقریباً بی تاثیر بودن آن است اما حالا مایکروسافت از تاثیر بسیار چشمگیر می گوید. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مایکروسافت در خلال کنفرانس GDC 2017، این تنها شروع است.

در ابتدا تصور می شود تنها کاری که قابلیت "Game Mode" انجام می دهد اولویت بخشی به پردازش های مربوط به بازی ها و کاستن از اولویت پردازش های پس زمینه در استفاده از منابعی چون پردازنده است اما طبق اطلاعات جدید این قابلیت بسیار بیشتر از آنچه که پیش تر تصور می شد منابع سیستمی را به نفع بازی ها هدایت می کند. برای نمونه حالت "Game Mode" قادر است هسته های پردازشی را به طور کامل به اجرای بازی ها اختصاص دهد. در نسخه های فعلی ویندوز تخصیص منابع به اجرای threadها به صورت پویا صورت می گیرد و امکان تخصیص کل یک هسته به یک پردازش وجود ندارد. در حالت فعلی پردازش بازی می تواند از یک هسته فراتر برود و به دیگر هسته ها نیز کشیده شود اما ظاهراً در حالت فعال بودن "Game Mode" می توان هسته های پردازشی و حافظه کش اختصاصی آنها را به طور مجزا به اجرای بازی ها اختصاص داد. احتمالاً در این حالت با حذف پیچیدگی و صف بندی در استفاده از منابع، بازی ها بهتر اجرا شوند.
همچنین مایکروسافت در بخش پردازنده گرافیکی (GPU) نیز قصد دارد منابع را به سود بازی ها به خدمت بگیرد. ظاهراً با قابلیت "Game Mode" تخصیص حافظه ویدئویی با اولیت کامل با بازی ها صورت خواهد گرفت و اولیت دیگر استفاده ها از حافظه ویدئویی به حداقل می رسد.
در حال حاضر به نظر می رسد امکان فعال سازی دستی قابلیت "Game Mode" توسط گیمر برای اجرای بازی ها وجود داشته باشد. همچنین احتمالاً مایکروسافت این امکان را برای توسعه دهندگان بازی فراهم خواهد کرد تا از طریق خود بازی بتوان حالت "Game Mode" را کنترل کرد.